Şefii marilor companii auto sunt faţă în faţă cu realitatea: companiile din China sunt mult înaintea „lumii libere” la dezvoltarea de maşini auto electrice. Şeful Ford, Jim Farley şi şeful financiar John Lawler au descoperit avansul chinezilor anul trecut în timpul unei vizite la fabrica Changan, cu care Ford are un parteneriat.
Cei doi americani s-au urcat la volanul unui SUV şi au fost impresionaţi. „Jim, nu am mai condus aşa ceva”, i-a spus Lawler lui Jim Farly. „Sunt mult înaintea noastră”. Nu se ştie ce model anume i-a afectat atât de tare pe şefii de la Ford, însă a fost atât de bun încât Jim Farly i-a spus unui alt membru din conducerea Ford că acesta este „o ameninţare existenţială”, scrie Wall Street Journal.
Cu toate astea, Ford şi-a redus o parte din planurile de electrificare. Decizia de a construi doar modele electrice din 2030 nu mai este considerată fezabilă, un SUV cu trei rânduri de scaune nu va mai fi lansat, la fel şi o nouă camionetă electrică.
Ford pregăteşte totuşi un model electric de 30.000 de euro capabil să concureze cu modelele electrice venite din China începând cu 2027. Maşinile cu motoare termice şi hibridele vor fi dezvoltate în continuare de Ford.
Şi Volvo a anunţat recent că planul de a construi doar modele electrice din 2030 nu este realist.
[…] Lansarea oficială a Geely în România este un moment important pentru piața auto. Cu un SUV subcompact performant ca Coolray și o rețea de dealeri în expansiune, marca chineză pare pregătită să câștige terenul despre care vorbeam în acest articol. […]