fbpx Press "Enter" to skip to content

Renault încheie programul de motoare F1 după aproape 50 de ani: O nouă eră pentru Alpine

După aproape jumătate de secol, Renault își încheie programul de motoare pentru Formula 1.

O pagină importantă din istoria sporturilor cu motor se închide: Renault a decis să pună capăt programului său de motoare pentru Formula 1 după aproape 50 de ani de prezență continuă în acest sport. Începând cu 2026, se așteaptă ca echipa Alpine să utilizeze motoare Mercedes, marcând sfârșitul unei epoci.

O istorie impresionantă în Formula 1

Renault a intrat pentru prima dată în Formula 1 în 1977, introducând un motor turbo revoluționar. Cu excepția câtorva ani, constructorul francez a fost o prezență constantă pe grila de start de atunci. Prima echipă care a câștigat titlul la constructori cu motorul francezilor a fost Williams, în 1992, deschizând drumul pentru o serie de șase titluri consecutive.

De-a lungul anilor, Renault a înregistrat mai multe succese notabile: ca echipă de uzină între 2005 și 2006 și ca furnizor de motoare pentru Red Bull între 2010 și 2013. În total, Renault a câștigat 12 campionate mondiale, fiind pe locul doi în clasamentul all-time, după Ferrari, care are 16 titluri.

Campioni renumiți cu motoare Renault

De-a lungul carierei sale în Formula 1, șapte piloți de renume mondial au câștigat titluri de campion cu motoare Renault: Nigel Mansell, Alain Prost, Michael Schumacher, Damon Hill, Jacques Villeneuve, Fernando Alonso și Sebastian Vettel. Cu un astfel de palmares impresionant, impactul Renault în lumea motorsportului este incontestabil.

Decăderea programului de motoare Renault

Cu toate acestea, în ultimul deceniu, odată cu introducerea regulilor turbo-hybrid în Formula 1, performanțele motorului Renault au început să scadă, fiind considerat de mulți drept cel mai slab motor de pe grilă. Echipa de uzină, redenumită Alpine în 2021, a trecut de la locul patru în clasamentul constructorilor în 2021, la locul nouă în 2024, cu doar câteva curse rămase până la finalul sezonului.

Cu noile reguli pentru motoare hibride ce urmează să fie implementate în 2026, CEO-ul Renault, Luca de Meo, a decis că echipa va fi mai bine poziționată (și va economisi sute de milioane de euro) dacă va cumpăra motoare de la alți furnizori, în loc să le dezvolte pe cont propriu.

Viitorul Alpine: Motoare Mercedes și noi direcții tehnologice

Există deja rapoarte care sugerează că un acord de furnizare a motoarelor cu Mercedes este în desfășurare, iar Renault a confirmat că dezvoltarea propriului său sistem de propulsie se va încheia la sfârșitul lui 2025.

Centrul de dezvoltare de la Viry-Chatillon va fi transformat în noua divizie Alpine Hypertech, care se va concentra pe programele companiei în Campionatul Mondial de Anduranță, Formula E și Raliul Dakar, dar și pe tehnologii avansate de baterii și… un supercar Alpine. Viitorul pare promițător, chiar dacă această decizie marchează sfârșitul unei ere istorice în Formula 1.

Renault se retrage din Formula 1 ca furnizor de motoare după o carieră legendară și aproape cinci decenii de inovație și succes. În timp ce Alpine se pregătește pentru o nouă eră cu motoare Mercedes, fanii motorsportului vor privi cu nostalgie înapoi la contribuțiile remarcabile ale Renault în acest sport.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.