fbpx Press "Enter" to skip to content

Ford renunță la Mașinile „Plictisitoare” și se concentrează pe modelele istorice

  • Ford a decis să se retragă din producția de mașini „plictisitoare” și să investească în vehicule cu nume legendar, potrivit CEO-ului companiei, Jim Farley.
  • Modele precum Fiesta și Focus dispar, iar Ford se concentrează pe nume precum Mustang și Bronco.
  • Jim Farley, CEO: „Renunțăm la mașinile plictisitoare”

Decizia Ford de a renunța la modele populare precum Fiesta, Focus, Fusion și Taurus a ridicat multe semne de întrebare, atât în SUA, cât și în Europa. CEO-ul companiei, Jim Farley, a explicat că Ford nu va mai investi în producția de mașini „plictisitoare”, preferând să se concentreze pe vehicule care au făut istorice. „Vrem să ieșim din afacerea cu mașini plictisitoare și să ne concentrăm pe vehicule emblematice,” a declarat Farley într-un interviu acordat revistei CAR.

Chiar dacă aceste modele au fost iubite de mulți clienți, Farley consideră că nu mai merită să investească în dezvoltarea unor mașini precum Fiesta, Focus sau Mondeo, preferând să direcționeze resursele către vehicule comerciale și modele emblematice.

Viitorul Ford: SUV-uri electrice și modele de legendă

Ford nu intenționează să înlocuiască direct modelele retrase, precum Fiesta și Focus. În schimb, compania plănuiește să lanseze SUV-uri electrice bazate pe platforma MEB a Volkswagen. Modele precum Explorer și Capri vor fi strâns legate de VW ID.4 și ID.5. De asemenea, popularul crossover Puma va avea o variantă complet electrică în viitorul apropiat.

În ciuda accentului pus pe vehiculele electrice, Ford Europe a renunțat la planul de a trece complet la vehicule electrice până în 2030. Această schimbare de strategie vine într-un moment în care vânzările producătorului american în Europa au scăzut semnificativ.

Modelele emblematice: Mustang, Bronco și Raptor

Farley a subliniat că Ford își va concentra eforturile pe modelele sale emblematice, cum ar fi Mustang, Bronco și Raptor. Investițiile în Mustang, în special, vor continua, compania având încredere că acest model poate concura cu branduri premium precum Porsche. Mustang GTD, un model performant, este un exemplu clar al angajamentului Ford de a investi în vehicule destinate entuziaștilor.

„Vehiculele pentru entuziaști au fost mereu un segment secundar pentru noi, dar acum devin afacerea noastră principală,” a adăugat Farley.

Ford, o strategie riscantă în Europa?

Decizia de a renunța la mașinile „plictisitoare” pune Ford într-o poziție riscantă, mai ales pe piața europeană. În prima jumătate a anului 2024, cele mai vândute modele din Europa nu au fost SUV-uri. Totuși, Ford își reduce semnificativ gama de mașini de pasageri, limitându-se la modele precum Puma, Kuga, Mustang Mach-E și câteva SUV-uri electrice dezvoltate în parteneriat cu Volkswagen.

Chiar dacă Focus va mai fi produs până în 2025, fabrica din Saarlouis, Germania, își va încheia producția anul viitor, eliminând un alt model important din portofoliul Ford.

Concluzie: Un pariu riscat pentru Ford

În ciuda scăderii vânzărilor în Europa și a riscurilor de a renunța la mașini „plictisitoare” care atrag o mare parte din consumatori, Ford își continuă strategia de a se concentra pe vehicule emblematice. Această mișcare poate aduce profituri mai mari pe termen lung, dar riscă să lase un gol semnificativ pe piața de volum, unde competitori precum Volkswagen, Toyota și Hyundai continuă să exceleze.

Be First to Comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.